Forex srategie

24.11.2013 11:11

O forexu bychom si mohli povídat dlouho, ale je zřejmé, že nejzásadnější věcí, proč se mu věnujeme, je obchodování za účelem dosažení zisku. A abyste obchodovali ziskově, potřebujete mít svou vlastní forex strategii.

Co taková strategie je? Jedná se v podstatě o obchodní systém, podle kterého bude vstupovat a vystupovat z obchodů. Důležité ji si takový plán sestavit a nejdříve řádně otestovat, abyste měli jistotu, že je funkční, než začnete obchodovat se svými vlastními penězi.

Při budování takové strategie byste měli hledat, kdy budete do trhu vstupovat. Může to být na základě určitých cenových formací na důležitých cenových hladinách. Také si musíte vyjasnit, kdy budete z obchodů vystupovat, jestli při dosažení určitého zisku nebo třeba při nějaké jiné cenové formaci.

Do svého obchodního přístupu můžete přidat také různé technické indikátory, které vám budou pomáhat se rozhodovat. Všechno si musíte odzkoušet na historických datech a poté prověřit obchodováním s virtuálními penězi na demu.

Druhou možnou cestou k forex strategii je kopírování už postavených a funkčních obchodních systémů. Někteří brokeři vám totiž umožní automaticky kopírovat na svém účtu obchody obchodníků, které si sami vyberete. Ve vašem zájmu samozřejmě je si vybrat obchodníky ziskové.

Vaše forex strategie tedy bude spočívat v tom, že budete jen vybírat, které obchodníky necháte s jejich obchodními systémy obchodovat vaše peníze. Oni o tom ani nemusejí vědět, prostě budete automaticky kopírovat to, co dělají.

V tu chvíli se stává zásadním úkolem sledování výkonnosti jednotlivých systémů, na svůj účet pak musíte zařazovat ty ziskové, a pokud se některému přestane dlouhodobě dařit, měli byste ho vyřadit a případně nahradit někým jiným.

To jsou tedy dva základní přístupy k obchodování forexu. První cesta je poněkud zdlouhavější, ale na druhé straně bude strůjcem vlastního systému. Druhá cesta je svým způsobem rychlejší, na druhé straně ale nemůžete ovlivnit, co dělají ostatní obchodníci. Musíte tedy v rámci tak zvaného sociálního tradingu pravidelně monitorovat a vyhodnocovat výkonnost ostatních obchodních systémů.